Kaliforniya hızlı tren hattı, yüzde 100 yeşil enerjiyle çalışan ilk hat olmaya aday
Dünyanın yüzde 100 yenilenebilir enerjiyle çalışan ilk yüksek hızlı treni ABD’nin Kaliforniya eyaletinde ne zaman hizmete girecek? Proje 15 yıldır sürüyor ve hattın ilk kısmı bile bitmiş gibi görünmüyor.
Amerika Birleşik Devletleri’nin (ABD) Kaliforniya eyaletinde hizmete girmesi planlanan yüksek hızlı tren, proje başladığında yüzde 100 sürdürülebilir enerjiyle çalışan ilk yüksek hızlı tren olmaya aday. Tamamlandı.
İnşaatı 15 yıldır devam eden hattın ilk kısmı henüz tamamlanmaktan uzak olsa da yeni hedef 2030 olarak belirlendi.
Yaklaşık 1300 kilometrelik Los Angeles ve San Francisco şehirleri arasında yolcu taşıyacak trenin geçeceği hat, girişimci Elon Musk tarafından “dünyanın en pahalı ve en yavaş ulaşım ağı” olarak nitelendirildi. Tesla ve Space’in kurucu ortağı
Amerika Birleşik Devletleri’nin Batı Kıyısı’nı Kanada’nın Pasifik Okyanusu’ndaki en büyük şehri Vancouver’a bağlayacak devrim niteliğindeki ulaşım sistemi ve ağının doğu kısmı Las Vegas şehrine kadar uzanıyor. Bu projenin gelecekte Kuzey Amerika’nın doğudan batıya, kuzeyden güneye birçok bölgesini birbirine bağlaması bekleniyor. Söz konusu projeye eski ABD Başkanı Barack Obama ve şimdiki Başkan Joe Biden da destek verdi.
33 milyar dolarlık öngörülen bütçe 128 milyar dolara çıktı
Yapımına ilk kez 2008 yılında onay verilen proje için 33 milyar dolar bütçe ayrıldı. Üstelik projenin 2020 yılında tamamlanması gerekiyordu. Ancak evin hesaplamaları piyasayla örtüşmüyor ve şu ana kadar 20 milyar dolar harcanmış olsa da projenin hayata geçmesi yakın gelecekte mümkün görünmüyor. Yeni hesaplamalara göre projenin tamamlanması için toplam 128 milyar dolara ihtiyaç duyulacak.
Projeyi uygulayan kamu şirketi California Yüksek Hızlı Demiryolu Otoritesi, geçtiğimiz aylarda tüm sistemin güneş panellerinden elde edilen enerjiyle çalışacağını ve büyük enerji tüketen otomobil ve uçaklara önemli bir ekolojik alternatif oluşturacağını açıklamıştı. miktarda fosil yakıt.
Trenin seyahat etmesi için ne kadar enerjiye ihtiyacı var?
Bu yüksek hızlı trene güç vermek teorik olarak 552 dönümlük güneş paneliyle kaplı bir tesisin ürettiği 44 megawatt enerji gerektirecektir. Trenin lokomotif ve vagonlarındaki bataryalar 62 megawatt saat enerji depolayacak şekilde tasarlanacak.
Bu enerjinin büyük kısmı saatte yaklaşık 354 kilometre hıza ulaşacak treni hareket ettirmek için harcanacak. Bunun önemli bir kısmı Kaliforniya’nın kurak ve kavurucu ikliminin etkilerini azaltmak ve araç içi tren sistemlerinin maksimum verimlilikte çalışmasını sağlamak için yardımcı cihaz görevi gören cihazlara aktarılacak.
Proje planlama müdürü Margaret Cederoth, bazı enerji sağlayıcılarla görüştüklerini ve yaklaşık 200 milyon dolar değerinde ölçekli bir enerji şebekesinin projeye dahil edilmesini istediklerini kaydetti.
Hızlı tren ağı ülkedeki önemli noktaları birbirine bağlayacak
10 aşamalı uygulama tamamlandığında ulaşım sistemi, Kaliforniya eyaletinin en güneybatı şehri olan San Diego’dan kıyı boyunca kuzeydeki Sacramento’ya kadar uzanacak. Hat üzerinde ayrıca Los Angeles, Central Valley, Fresno ve San Jose’de de duraklar bulunacak.
İlk etapta San Francisco’daki Merced durağı ile Los Angeles’taki Anaheim durağı arasındaki 836,8 kilometrelik güzergah tamamlanacak.
İkinci aşamada trenin hızlı geçişi için duraklar arasındaki mevcut bağlantılar iyileştirilecek.
Dev demiryolu hattının yaklaşık 200 kilometrelik kısmı şu anda inşaat halinde ve projenin yakın zamanda tamamlanması muhtemel görünmüyor.
Projenin tamamlanması neden gecikti?
Projenin uygulama aşamasında özellikle son yıllarda ekonomik sıkıntılar ortaya çıkmış ve bu durum birçok eleştiriyi de beraberinde getirmiştir.
Pek çok uzman ve uzman, demiryolu hattının Kaliforniya’nın Central Valley’inden geçmesini eleştirdi. California Yüksek Hızlı Demiryolu Otoritesi İcra Kurulu Başkanı (CEO) Brian Kelly, projenin onaylanmasındaki temel faktörün bu bölgeleri birbirine bağlamak olduğunu belirtti.
Merkez Vadi’de yaklaşık 4 milyon insan yaşamasına rağmen devlet son zamanlarda bu bölgeye yeterli altyapı desteği ve yatırım yapmıyor. Kaliforniya eyaletinin en büyük on şehrinden altısını birbirine bağlamanın yanı sıra, projenin önceliği belirli bölgelerin ekonomik yapısını canlandırmaktı.
Brian Kelly, projeye verilecek maddi destekle ilgili olarak şunları söyledi: “Projeye başladığımız günden bu yana maddi sıkıntı yaşıyoruz ve bütçemizde eksiklik var. Ancak proje ne kadar hızlı tamamlanırsa o kadar ucuza mal olacağından eminiz.” olacak.”
Kilometrelerce özel araziyi kapsayan projenin gerçekleştirilmesi için gerekli izinlerin alınması gecikme ve maliyetlerin artmasına neden oldu. Arazi sahipleri ve yerel yetkililerle yapılan bazı tazminat müzakereleri projeyi yavaşlattı. Hattın doğayla uyumlu ve çevre dostu hale getirilmesi için 1,3 milyar dolarlık ek bütçe harcandı.
Margaret Cederoth, Forbes’a yaptığı açıklamada, yenilenebilir enerji kaynakları konusunda gerekli çalışmaların 2026 yılında başlayabileceğini, bu sayede trenlere elektrik tedarikinin sağlanabileceğini ve hattın ilk bölümünün devreye alınması için beklenen açılış tarihi olan 2030’un karşılanabileceğini söyledi.