Google’a 2,6 milyar lira para cezası – Son Dakika Bilim Teknoloji Haberleri

0

Rekabet Kurumu’nun internet sitesinde yayınlanan basın açıklamasında, Google Reklam ve Pazarlama Ltd. Şti., Google International LLC, Google LLC, Google Ireland Limited ve Alphabet Inc. şirketlerinin ekonomik bütünlüğüne ilişkin soruşturmanın sonuçlandığı belirtildi. .

Açıklamada, soruşturmanın, şirketin çevrimiçi görüntülü reklamcılık ve reklam teknolojisi hizmetlerinde rekabetin korunmasına ilişkin yasayı ihlal etmesine itiraz etmeyi amaçladığı hatırlatılıyor.

Soruşturma kapsamında yürütülen soruşturmalara ilişkin açıklamada şu ifadelere yer verildi:

Bu beyan doğrultusunda, “Öncelikle Google’ın çevrimiçi video paylaşım platformu YouTube’dan envanter satın alımını yalnızca kendi talep tarafı platformları (DSP’ler) aracılığıyla sınırladığı ve YouTube reklamlarının bağımsız hizmet sağlayıcılar aracılığıyla doğrulanmasını ve ölçülmesini engellediği yönündeki iddiaları araştırdık. , nitelikli YouTube “Soruşturma, YouTube’un envanterine DSP olarak adlandırılan üçüncü taraf DSP’lerin erişimini sağlamak için verilen taahhütlerin kabul edilmesiyle sonuçlandı.”

Açıklamada, şirketin dikey entegre bir yapıda faaliyet gösterdiği çevrimiçi reklam teknolojisi hizmetlerinde kendi ürünlerini tercih ettiği belirtiliyor ve şöyle deniliyor: “Bu bağlamda Google, envanter satın alma talebini DSP’lerinden tedarik tarafı platformuna (SSP) yönlendirir ve SSP hizmetini yayıncının reklam sunucusu aracılığıyla sağlıyor.” “Soruşturma kapsamında (AdX) kayırma iddiaları da incelendi, Google’ın DSP’deki faaliyetleri ve yayıncının duyuru sunucusu pazarlarının hizmet pazarındaki rekabete etkileri SSP’de tartışıldı.” ifadeler kullanıldı.

Şirket, yayıncılara yönelik reklam sunucusu hizmetleri pazarına hakim durumda

Açıklamada, şirketin DSP hizmetleri pazarında hakim durumda olduğuna karar verildiği ve Google’ın DSP’lerinden envanter satın alma taleplerini SSP hizmetine ilettiği iddiaları açısından bu pazarda herhangi bir ihlal tespit edilmediği belirtildi. .

Açıklamada, Google’ın yayıncılara yönelik reklam sunucusu hizmetleri pazarında hakim durumda olduğu belirtilerek, şunlar kaydedildi:

“Google’ın SSP hizmetine haksız avantaj sağladığı, bu kendini kayırma eyleminin rakiplerin işini zorlaştırdığı ve bu nedenle Google’a 2 milyar 607 milyon 563 bin 963 lira idari para cezası verilmesine karar verildi. ihlale son verilmesi ve piyasada etkin rekabetin sağlanmasıdır.” Google’ın, gerekçeli kararın kendisine bildirilmesinden itibaren 6 ay içerisinde üçüncü taraf SSP’lere kendi hizmetine uygulananlardan daha az uygun olmayan koşullar sağlamasını sağlamak amacıyla. Karar verildi.”

Cevap bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Bu web sitesi deneyiminizi geliştirmek için çerezleri kullanır. Bununla iyi olduğunuzu varsayacağız, ancak isterseniz vazgeçebilirsiniz. Kabul etmek Mesajları Oku

ekrem abi sitesi