Araba Devlerine Trump Darbesi: Girilen oranlar yürürlüğe girer, piyasalar sarsıldı! – Son Dakika Ekonomisi Haberleri
Donald Trump Nisan ayında yönetim, 185 ülke ve bölgeyi kapsayan yeni bir ticari tarife rejimi duyurdu. Tüm araçlar ve ithal partiler için 5 Nisan'da yürürlüğe giren bu uygulama ile Yüzde 10 Sabit oranlar rapora getirildi, bu nedenle 9 Nisan'da ülkeler için ek vergiler yapıldı.
Japon otomotiv devi çok hasar gördü
Bu düzenleme, Japon ve Avrupa kökenli otomobil üreticilerini olumsuz etkiledi. Wall Street Journal verilerine göre, Japonya'ya dayalı Toyota 2025'in ikinci çeyreğinde 3 milyar dolar kayıp duyurdu. Şirket, 2026 Mart tarihine kadar oranlara göre toplam 9,5 milyar dolar kayıp yaşamalıdır.
Alman araba devleri de hasar gördü
Alman üreticisi Volkswagen İkinci çeyrekte 1,5 milyar dolar açıklıyor, Ford Vezik Genel motorlarHasar 1 milyar doları aştı. Elektrikli araba üreticisi Tesla Bu süreçten nispeten daha az etkilendi ve yaklaşık 300 milyon dolar bildirdi.
Yıl sonuna kadar Çinli şirketler hariç, dünyanın en iyi 10 otomotiv üreticisi toplam net kârın yüzde 25'ini düşürmelidir. Bu gelişmeler hakkında, bazı ülkeler Washington ile müzakerelere başladı.
Bayiler kapanıyor, Çin arabaları artıyor
Amerika Birleşik Devletleri'nin yüksek oranlarına ek olarak, Avrupa ve Çin pazarındaki Çin elektrikli araç markalarının yükselişi Batılı üreticileri zorluyor. 2025'in ilk yarısında, Çinli otomobil üreticilerinin Avrupa pazar payı yüzde 5,1'e yükseldi. Aynı dönemde PorscheÇin'deki satışlar yüzde 28 azaldı ve bazı bayiler kapatıldı. General Motors gibi şirketler de taleplerin azaltılması nedeniyle hasar duyurdu.
8 Ağustos'ta yeni oranlar yürürlüğe girdi
Trump yönetimi, rejimi oranlardan bir adım geri almamayı genişletti. 8 Ağustos'tan itibaren İngiltere, İsviçre, Brezilya, Hindistan ve Tayvan gibi yaklaşık 70 ülkede yeni ek oranlar getirildi. Bu pasaj, küresel ticari sistemin ve otomotiv sektörünün belirsiz bir sürecine yol açar.