Formula 1, hayran kitlesiyle bağlantıları güçlendirmek için yapay zekaya başvuruyor
Formula 1, taraftarlara içgörü sağlamak ve bunu sporu daha rekabetçi hale getirmek için kullanmak üzere Amazon Web Services ile iş birliği yapıyor.
1950'den bu yana motor sporlarının zirvesi olarak kabul edilen Formula 1, yarışları hayranlar için daha da ilginç hale getirmek amacıyla yapay zekadan (AI) yararlanmak için Amazon Web Services (AWS) ile ortaklık kuracağını duyurdu.
Companiesmarketcap.com'a göre ana şirket Formula One Group, yaklaşık 17,35 milyar dolar (15,94 milyar Euro) değeriyle dünyanın en değerli 1072'nci şirketidir.
Geçtiğimiz Pazar (7 Temmuz) düzenlenen Britanya Grand Prix'sinde Lewis Hamilton, Aralık 2021'den bu yana ilk kez birincilik alarak bir kez daha tarih yazdı.
AWS, milyonlarca müşterisi ve dünya çapındaki veri merkezlerinden gelen 200'den fazla kapsamlı hizmetiyle dünyanın en yaygın kullanılan bulutudur.
2018'den bu yana birlikte çalışan şirketler, son dönemde pist dışı teknik sorunları belirleyip analiz ederek yarış performansını sürdürmeye odaklandı. AWS, sürücülerin, takımların ve seyircilerin kusursuz bir deneyim yaşaması ve ellerinden gelenin en iyisini yapabilmesi için bu sorunları azaltmak amacıyla Formula 1'e olan desteğini genişletiyor.
Verilerinizden en iyi şekilde yararlanın
Sadece bu değil, AWS aynı zamanda sezgisel bilgiler ve üst düzey araç tasarımı aracılığıyla sporu daha da geliştirmek için yüksek performanslı bilgi işlem (HPC) ve makine öğrenimi modelleri gibi yeni teknolojilerin uygulanmasına da yardımcı oluyor.
AWS Baş Spor Endüstrisi Uzmanı Neil Ralph şunları söyledi: “Formula 1 araçları saniyede bir milyondan fazla veri noktası üretiyor ve bu yalnızca başlangıç; F1, sürücüler, pistler, hava koşulları ve F1'in olağanüstü geçmişi hakkında ek veriler topluyor.” AWS. “Temelde tüm bu verilerden değerli bilgiler elde etme yeteneği var” dedi.
“AWS'nin üretken yapay zeka yetenekleri sayesinde F1, geçmiş verilerin gerçek zamanlı olayların yanı sıra zahmetsizce analiz edilmesiyle hikaye anlatımını geliştirecek ve taraftarların daha dinamik ve zamanlı yorumlarla etkileşime geçmesine olanak tanıyacak. Birlikte, sporun nerede izlendiğini, yarışıldığını ve yönetildiğini yeniden tanımlıyoruz. dedi Ralph. ekledi.
AWS, Formula 1 hayranlarını spora nasıl yakınlaştırıyor?
Yarışmalar dünyanın her yerinde düzenlendiğinden, etkinliklerin biletleri pahalıdır ve çoğu taraftar, en sevdikleri sporu televizyonda izlemekle yetinmek zorunda kalır. Aynı şekilde Silverstone gibi pistlerde en iyi koltukları alamadıkları sürece yarışın yalnızca bir kısmını izleyebilecekler.
Bu nedenle AWS, hayranlara bir yarış arabasının belirli virajlarda duvara ne kadar korkutucu derecede yaklaştığını gösteren “Duvarın Yakınında” gibi istatistikler ekleyerek hayranlarla spor arasındaki boşluğu doldurmaya çalışıyor.
Başka bir istatistik olan “Savaş Tahmini”, taraftarlara, arkadaki arabanın öndeki arabayı geçme şansına sahip olması için kaç tur atması gerektiğini söylüyor. Bu tahmin, sürücünün tahmini hızı ve yol geçmişi gibi veri ve bilgileri kullanır.
Diğer bilgiler arasında, sürücülere araçlarının elektrik enerjisini ne kadar verimli kullandığını gösteren “Hibrit Enerji Sistemi” yer alırken, “Tahmini Pit Stop Stratejisi” ise yarış stratejisi hakkında daha fazla bilgi sağlıyor.
F1'in teknoloji ve dijital inovasyon direktörü Pete Samara, üretken yapay zekanın sağladığı teşvikin Formula 1'i süreçlerini gözden geçirmeye ve bu süreçlerin gerçekten mümkün olduğunca üretken ve etkili olup olmadıklarını daha yakından incelemeye ittiğine inanıyor.
Samara, “F1 için yapay zekayı bir spor olarak düşündüğümüzde, büyümemize nasıl yardımcı olacağına, taraftarlara istediklerini istedikleri yerde nasıl verebileceğimize ve ticari olarak büyümemize nasıl yardımcı olacağına bakıyoruz.” dedi.
Otomobil yarışı yapay zekası, trendleri ve kalıpları tespit etmek ve içgörüleri ortaya çıkarmak için günlük dosyalarını taramak ve büyük miktarda veriyi incelemek gibi tekrarlayan, manuel görevler için de son derece kullanışlıdır.
Formula 1'in yarışları için AWS'yi nasıl kullandığı sorulduğunda Samara şöyle açıklıyor: “Doğru teknolojileri doğru amaç için benimsediğimizden emin oluyoruz ve AWS bu alandaki en büyük ortaklarımızdan biri. AWS uzun yıllardır bizimle birlikte. onları dönüşüm perspektifinde ortaklar olarak kullanın.”
AWS'nin yüksek performanslı bilgi işlem yetenekleri sayesinde F1, daha hızlı, daha verimli otomobiller üretmek için aerodinamik simülasyonları kullanabilir.
AWS ayrıca Formula 1'in bulut yeteneklerini ve çözümlerini geliştirip genişletmesine ve kendi bulut ekibini oluşturmasına da yardımcı oldu.
Samara, en heyecan verici özellikler hakkında şunları paylaştı: “Gelecekte, AI ve AI'nın benimsenmesi konusunda AWS'ye ve onun bilgisine, uzmanlığına ve deneyimine güveneceğiz. Beni gerçekten heyecanlandıran alanlardan biri de analitik temel nedenlerdir (RCA). “Bu bizim dahili olarak sahip olduğumuz bir proje başlığı.”
“RCA gerçekten BT ekiplerimizin daha etkili ve verimli olmasını sağlıyor. Onlar zaten harika bir ekip, ancak bu harika ekibi nasıl daha iyi hale getirebiliriz? RCA sayesinde mühendislerimiz yinelenen eğilimleri ve sorunları görebilecek.” katma .
RCA özellikle geçmiş yarışları ve mekanları incelemek, sorunları belirlemek ve çözüm bulmak için işbirliği yapmak isteyen F1 mühendisleri için kullanışlıdır.
Bu yıl AWS, üretken yapay zekayı kullanarak F1 Kanada Grand Prix kupasını da tasarladı.
AWS, F1'in grafikleri anlamlı hikayelere dönüştürmesine nasıl yardımcı oluyor?
Formula 1 dünyanın en fazla veri ve grafiğine sahip sporlarından biridir. Bu nedenle bu görsel unsurlardan yararlanarak ilgi çekici hikayelere dönüştürmek şirket için önemli bir hedef.
Her F1 yarış arabası, saniyede 1,1 milyondan fazla veri noktası üreten ve verileri sürekli olarak pit alanına ileten 300 sensörle donatılmıştır.
Bu nedenle F1, hayranlarına yönelik yayınları iyileştirmeye odaklanırken veriler bu geçişin merkezinde yer alıyor. Şirket sıklıkla hak sahiplerine küresel yayınlar sağlıyor ve yayının daha yerel hale getirilmesi için onlarla birlikte çalışıyor.
Samara şunları söyledi: “AWS'nin son beş veya altı yılda bizimle yaptıklarına bakarsanız, hikayemizi grafik ve veri açısından anlatmak için onlara büyük ölçüde güvendik. Sizin gibi bu verileri basitleştirmek gerçekten önemli. AWS'nin F1 ile ilgili sağladığı bilgilerden anladığımız kadarıyla bu, hayranlar için bir hikaye anlatıyor.” “Karmaşık şeyleri basit yollarla açıklamaya yardımcı oluyor” dedi.
“Formula 1'de pek çok hikaye var ve bence AWS'nin son beş veya altı yılda elde ettiği bilgiler bu hikayeyi basitçe anlatıyor. Bu konuda ortağınıza güvenmeniz çok önemli. Biz bir hikaye anlatma makinesiyiz. oluşturmamız gerekiyor. Veri budur.” “Merkezde yer alıyor” diye ekledi.
Samara ayrıca bazen basit içgörüleri geliştirmenin ve geliştirmenin, karmaşık olanları açığa çıkarmak kadar önemli olduğunu ve ikisi arasında bir denge bulmanın da gerçekten önemli olduğunu vurguladı.
AWS, veri öngörülerini bu şekilde yöneterek Formula 1'in hayranlarının ilgisini çekmesine ve sıradan izleyicilerde daha fazla merak uyandırmasına yardımcı oluyor.
Tüm istatistik hayranlarının bilmek istediği
Bu amaçla Formula 1 ve AWS, geçmiş ve gerçek zamanlı yarış verilerinin analizini hızlandırmayı ve yayıncılara öngörüleri ve gerçekleri çok daha hızlı sunmayı amaçlayan yeni bir yapay zeka aracı olan Statbot'u geliştirdi. Böylece hafta sonu yayınlarını çok daha zengin ve incelikli hale getirebiliyorlar.
Samara şunları söyledi: “Statbot, canlı bir senaryoda daha etkili olması için AWS ile geliştirdiğimiz araçlardan biri. Bu bir ön uç araç değil, grafik ve üretim ekiplerimizin daha etkili ve verimli olmalarına ve anlatmalarına yardımcı olacak dahili bir araç. daha iyi hikayeler. Doğru zamanda doğru grafikler.” “Ama aynı zamanda kimin en çok yarışı kazandığı, kimin en çok pit stop yaptığı gibi tarihsel verilerimize de bakın” dedi.
“Hayranların bilmek istediği tüm istatistikler bunlar. İşler hızla ilerliyor. AWS ile ortaklığımızın önümüzdeki beş yıl içinde nasıl gelişeceğini tahmin edemiyoruz, ancak bunların hepsi çok heyecan verici. Gelecek bizim için parlak.”
“Bir teknolojiyi sırf onun uğruna başlatmayın”
Yapay zeka yeteneklerinin uygulanmasında şu ana kadar karşılaşılan zorluklara değinen Samara, bütçe ve finansmanın her zaman bir endişe kaynağı olduğunu ortaya koyuyor ve liderleri yeni bir teknolojinin gelecekte değerli ve başarılı olabileceği konusunda ikna ediyor.
Dolayısıyla konu yapay zeka gibi konulara gelince bazen şirketleri bu adımı atmaya ikna etmek gerekiyor.
Samara, “Liderlerin de aynı şekilde düşünmesini sağlamalısınız. Bir teknolojiyi sadece kullanmak için piyasaya sürmeyin. Bunun yerine, bir kuruluş için gerçek faydaların nerede olduğuna ve teknolojinin size nasıl yardımcı olabileceğine bakın” dedi.
“Açık bir şekilde işbirliği yapmak ve üzerinde çalıştığımız konu hakkında şeffaf bir şekilde iletişim kurmak önemli. Yenilik yapma baskısı her zaman yüksektir, bu bizim DNA'mızda var. Ancak bunu olumlu bir şey olarak kullanıyoruz ve kendimize soruyoruz: Bu yolculukta insanlara nasıl eşlik edebiliriz?” ?” “