Tesla otopilot izleme sistemini düzeltmek için 2 milyon aracı geri çağırıyor
ABD Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi tarafından Çarşamba günü yayınlanan belgelerde, şirketin sorunları çözmek için bir yazılım güncellemesi göndereceği belirtildi.
Tesla, sürücülerin Otopilot kullanırken dikkatli olmasını sağlaması beklenen sistemde tespit edilen bir kusuru gidermek için Amerika Birleşik Devletleri’nde satılan neredeyse tüm araçları geri çağırıyor.
ABD Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi tarafından Çarşamba günü yayınlanan belgelerde, şirketin sorunları çözmek için bir yazılım güncellemesi göndereceği belirtildi.
Geri çağırma, Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi’nin, kısmen otonom sürüş sistemi kullanılırken meydana gelen bir dizi kazaya ilişkin iki yıllık bir soruşturmasının ardından geldi.
Kurum, soruşturmanın, Autopilot’un sürücülerin dikkatini vermesini sağlama yönteminin yetersiz olabileceğini ve sistemin öngörülebilir şekilde kötüye kullanılmasına yol açabileceğini ortaya çıkardığını söyledi.
Geri çağırma, bu yılın 5 Ekim 2012 ile 7 Aralık tarihleri arasında üretilen Y, S, 3 ve X modellerini etkiliyor.
Otomatik manevra ve trafiğe uyum sağlayan Hız Sabitleyici
Belgelerde, yazılım güncellemesinin “sürücüyü sürüş sorumluluklarına uymaya daha fazla teşvik etmek için” ek kontroller ve uyarılar içerdiği belirtiliyor.
Güncellemenin etkilenen bazı araçlara Salı günü gönderileceği, geri kalanının ise daha sonraki bir tarihte alınacağı belirtildi.
Otomatik pilot, otomatik manevra ve trafiğe duyarlı hız kontrolü adı verilen özellikleri içerir ve “otomatik manevra, şehir içi otomatik manevra” adı verilen daha karmaşık bir özellik ile çalışmadığında sınırlı erişimli otoyollarda kullanılmak üzere tasarlanmıştır.
Yazılım güncellemesinin otomatik manevranın kullanılabileceği yerleri sınırlayacağı düşünülüyor.
Geri çağırma belgelerinde “Sürücü, etkinleştirme koşulları karşılanmadan önce otomatik manevrayı etkinleştirmeye çalışırsa, bu özellik sürücüyü görsel ve işitsel uyarılarla sistemin çalışmaz durumda olduğu ve otomatik manevranın etkinleştirilmeyeceği konusunda uyaracaktır” deniyor.
Tesla’nızın ekipmanına bağlı olarak, ek kontroller arasında görsel uyarıların “belirginliğinin arttırılması”, Otomatik Manevranın açılıp kapatılmasının daha kolay hale getirilmesi ve Otomatik Manevranın erişim yollarının dışında kullanılmasına ilişkin ek kontroller yer alır. kontrollü ve trafik kontrol cihazlarına yaklaşırken ve ” Sonuç olarak, sürücü sürüş sorumluluğunu sürdürdüğünü göstermediği sürece otomatik manevra kullanımının askıya alınması.” almak”.
Tesla analize karşı çıktı ancak geri çağırmayı kabul etti
Geri çağırma belgelerinde, kurum müfettişlerinin Ekim ayından itibaren Tesla ile görüştüğü ve takip sisteminin düzeltilmesine ilişkin “geçici sonuçları” duyurdukları belirtiliyor. Tesla’nın ajansın analizine katılmadığı ancak soruşturmayı çözüme kavuşturmak için 5 Aralık’ta geri çağırmayı kabul ettiği belirtildi.
Otomobil güvenliğinin savunucuları yıllardır, esasen sürücünün ellerinin direksiyon simidinde olup olmadığını tespit eden sürücü izlemenin daha sıkı düzenlenmesi yönünde çağrıda bulunuyordu. Sürücünün dikkat ettiğinden emin olmak için diğer otomobil üreticileri tarafından kullanılan benzer sistemlere sahip kameraların kullanılması çağrısında bulundular.
Autopilot, aracı kendi şeridinde otomatik olarak yönlendirebilen, hızlandırabilen ve frenleyebilen bir sürücü destek sistemi olduğundan, aracı tamamen kendi başına süremez. Bağımsız testler, izleme sisteminin kandırılmasının kolay olduğunu ve bazı sürücülerin alkollüyken veya arka koltukta otururken araç kullanırken yakalandığını gösterdi.
Tesla, güvenlik kurumuna sunduğu kusur raporunda, Otopilot kontrollerinin “sürücü istismarını önlemek için yeterli olmayabileceğini” söyledi.
NHTSA, araçların otomatik sistemler üzerinde çalıştığından şüphelendiği için 2016’dan bu yana 35 Tesla kazasına müfettiş gönderdi. Bu kazalarda en az 17 kişi hayatını kaybetti.