Halkalı-İstanbul Havalimanı metrosunun sonuna doğru

0

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Halkalı-İstanbul Havalimanı Hattının Halkalı-Arnavutköy kesimindeki inşaat çalışmalarını inceledi. İnceleme ve basın açıklamasının ardından Bakan Uraloğlu, Halkalı İstasyonu ile Olimpiyat Köyü İstasyonu arasında test sürüşü yaptı.

Bakan Uraloğlu, basın açıklamasında, büyük şehirlerin ekonomik ve kültürel hareketliliğin merkezi olan yaşam alanları olduğunu belirterek, şöyle konuştu: “Bu alanların güzelliği, insanların şehirle ve birbirleriyle kurdukları kesintisiz bağlantı akışıyla daha da artıyor. Bu noktada şehir içi raylı sistemler, modern şehirlerin can damarı olarak ortaya çıkıyor. Raylı sistemler hızlı, güvenli ve konforlu ulaşımıyla vatandaşlarımıza zaman kazandırıyor ve günlük yaşamın temposunu kolaylaştırıyor.” dedi.

Çalışanın işyerine, öğrencinin okuluna daha güvenli ve hızlı ulaşırken hayat akışının kesintisiz devam ettiğini belirten Uraloğlu, şöyle konuştu: “Yeni hat ve istasyonlar aynı zamanda mahalleleri ekonomik ve sosyal olarak canlandırarak şehrin dokusunu güçlendiriyor, bölgeler arası bağları daha da sıkılaştırıyor. Özetle bu sistemler sadece bir ulaşım aracı değil, aynı zamanda şehirlerimizin sürdürülebilir geleceğini inşa eden bir köprüdür.” dedi.

“ÜLKEMİZ GENELİNDE İNŞA ETTİĞİMİZ KENTİÇİ RAYLI SİSTEMİN UZUNLUĞUNU 853 KİLOMETREYE ÇIKARACAĞIZ”

Bakan Uraloğlu, İstanbul gibi tarihi ve kültürel bir hazineyi, modern çağın ihtiyaçlarıyla buluşturan bu projelerin, tüm kentlerin tarihine yeni ve güçlü sayfalar kattığını vurguladı ve sözlerini şöyle sürdürdü:

“Bu noktada Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak özellikle büyük şehirlerde yaşayan vatandaşlarımıza yönelik şehir içi raylı sistem konusunda çok önemli projeleri hayata geçirdik. Bugün Türkiye genelinde tamamlayıp vatandaşlarımızın hizmetine sunduğumuz şehir içi raylı sistem hattının uzunluğu yaklaşık 434 kilometreye ulaştı. Ayrıca Bakanlık olarak 122 kilometrelik şehir içi raylı sistem hattının inşaatına da devam ediyoruz. Ayrıca 297 kilometrelik yeni hattın yapımını da planlıyoruz. Ne zaman hayata geçireceğiz? Devam eden projelerimiz ve planlanan, bugüne kadar bakanlık olarak Türkiye genelinde yaptığımız şehir içi raylı sistemin uzunluğu 434 kilometreye ulaştı. “İç raylı sistem uzunluğunu yaklaşık 853 kilometreye çıkaracağız”.

“BUGÜN İSTANBUL İÇERİSİNDE 161,8 KİLOMETRELİK DEMİRYOLU HATTINI AÇTIK”

İstanbul'da trafiği rahatlatmanın en önemli anahtarının demiryolu ulaşım projeleri olduğunu belirten Uraloğlu, şöyle konuştu: “Bu doğrultuda şu ana kadar İstanbul genelinde demiryolu sisteminin 161,8 kilometre hattını hizmete açtık. Ancak durmuyoruz, devam ediyoruz! Şu anda topladığımız Halkalı-İstanbul Havalimanı hattının Halkalı-Arnavutköy kesimi ve Metro dahil olmak üzere toplam uzunluğu 22 kilometre olan hatlarda inşaat sürüyor. Altunizade-Çamlıca-Cami-Bosna Bulvarı.” “Çalışmalarımız devam ediyor” dedi.

“İSTANBUL GENELİNDE İNŞA ETTİĞİMİZ HATIN TOPLAM UZUNLUĞU 188,3 KİLOMETREYE ULAŞACAK”

Bakan Uraloğlu, Bakanlığın Altunizade-Çamlıca Cami-Bosna Bulvarı metro hattımızı Ümraniye Spor Köyü'ne kadar uzatacak yeni bir projeye daha imza attığını belirterek, şöyle konuştu: “Demiryolu sisteminin Kazım Karabekir-Topağacı-Ümraniye Spor Köyü hattıyla Bosna Bulvarı'ndan Yavuztürk, Kazım Karabekir, Topağacı İstasyonları ve Ümraniye Spor Köyü'ne kadar 4,5 kilometrelik yeni bir hat hizmete girecek.” Dolayısıyla mevcut hattımızın uzunluğu 26,5 kilometreye, İstanbul genelinde yaptığımız hattın toplam uzunluğu ise 188,3 kilometreye ulaşacak” dedi. Bir açıklama yaptı.

Halkalı-İstanbul Havalimanı metrosunun sonuna doğru

31,5 KİLOMETRE UZUNLUĞUNDAKİ HALKALI-İSTANBUL HAVALİMANI METROSU 7 İSTASYONDAN OLUŞMAKTADIR

Uraloğlu, Gayrettepe'yi Halkalı'ya bağlayacak hattımızın Kağıthane-İstanbul Havalimanı kısmını 22 Ocak 2023'te, Kağıthane-Gayrettepe arasındaki kısmını da 29 Ocak 2024'te İstanbul Havalimanı Raylı Sistem Hattı proje adıyla hizmete açtıklarını hatırlattı.

31,5 kilometre uzunluğundaki Halkalı-İstanbul Metrosu'nun 14 kilometre uzunluğundaki 7 istasyonlu bölümünü geçen yıl mart ayında hizmete açtığını iddia eden Uraloğlu, sözlerini şöyle sürdürdü:

“Bu güzergahta Arnavutköy-Hastane ve Taşoluk istasyonlarının açılmasıyla birlikte İstanbul Havalimanı İstasyonu'ndan devam ederek, İstanbul Havalimanı'na yapacağımız hızlı tren hattını, Kağıthane İstasyonu'na, Mahmutbey-Mecidiyeköy-Kabataş Metro Hattı'nı Gayrettepe İstasyonu'na, Metro Yenikapı – Hacıosman ve Metrobüs'e bağlayan Arnavutköy – İstanbul-Gayrettepe Havalimanı ile entegre olduk. Bu eklemeler sayesinde Arnavutköy ile İstanbul Havalimanı arasındaki mesafeyi 8 dakikada kat ettik. Arnavutköy-Göktürk arası 20 dakikada, Arnavutköy-Kağıthane arası 32 dakikada, Arnavutköy-Gayrettepe arası 41 dakikada. Arnavutköy ve Beşiktaş'a 44 dakikada, bu sayede hızlı ve güvenli ulaşım sağlanıyor; Metro rahatlığıyla.”

“17,5 KİLOMETRE UZUNLUĞUNDA ARNAVUTKÖY-HALKALI HATTI’NDA ÇALIŞMALAR DEVAM EDİYOR”

17,5 kilometre uzunluğundaki Arnavutköy-Halkalı hattında çalışmalara hızla devam ettiklerini belirten Bakan Uraloğlu, şöyle konuştu: “Gerçekten bu kısmı tamamladığımızda Halkalı-İstanbul Havalimanı-Gayrettepe Metro Projesi adı altında tamamen yer altı metro sınıfında Türkiye'nin en uzun ve hızlı, dünyanın en uzunlarından biri olacak 69 kilometrelik ring hattını da tamamlamış olacağız.” bilgisini paylaştı.

Projenin mevcut durumu hakkında bilgi veren Bakan Uraloğlu, yaptığı açıklamada şu ifadelere yer verdi:

“Ana hat tünellerinde 6,60 metre çapında 8 adet TBM kullanarak toplam 55 bin 600 metre hat tüneli oluşturarak tünel kazılarını tamamladık. Tünellerin kaplama beton imalatlarını tamamladık. İstasyon, aktarma ve servis istasyonlarında betonarme imalatlarını tamamladık. İstasyonların ince inşaat işlerinde yüzde 97 ilerleme kaydettik. İnşaatta yüzde 91 ilerleme kaydettik. elektromekanik işler, test ve devreye alma çalışmaları devam ediyor.

Bakan Uraloğlu ayrıca sinyalizasyon sisteminin trenlerle dinamik haberleşme testlerinin Halkalı Stadyum İstasyonu'na kadar yapıldığını ve test çalışmalarının devam ettiğini belirterek, “Trenlerin entegrasyonu tamamlandıktan sonra sinyalizasyon testlerine başlayıp sertifikasyon sürecine geçeceğiz.” dedi.

HALKALI-GAYRETTEPE ARASI 57 DAKİKA OLACAK

Şu anda inşaat halinde; Fenertepe, Kayaşehir, Olympiaköy, Halkalı Stadyum ve Halkalı İstasyonlarında ince işler, çevre düzenleme işleri ve elektromekanik imalat işlerinin tamamlanmak üzere olduğunu vurgulayan Bakan Uraloğlu, şöyle konuştu: “Bu istasyonların tamamlanmasıyla Kayaşehir İstasyonunda; Bakırköy-Kirazlı-Başakşehir-Kayaşehir metrosu ile Olympiaköy İstasyonunda; Ataköy-İkitelli-Olimpiyat Metrosu ile Halkalı Stadyum İstasyonunda entegrasyon sağlanacak.” Kabataş-Mecidiyeköy-Mahmutbey-Bahçeşehir-Esenyurt Metrosu ile Yenikapı-Kirazlı-Halkalı ve MARMARAY metrosu ile Halkalı İstasyonunda.”

Bakan Uraloğlu, bu eklemeler sayesinde; Halkalı-İstanbul Havalimanı arasının 30 dakikada, Halkalı-Göktürk arasının 43 dakikada, Halkalı-Kağıthane arasının 54 dakikada, Halkalı-Gayrettepe arasının 57 dakikada, Küçükçekmece-Kemerburgaz arasının 50 dakikada, Başakşehir (Metrokent)-Kağıthane arasının ise 48 dakikada kat edileceğini belirtti.

Halkalı-İstanbul Havalimanı metrosunun sonuna doğru

“ŞİMDİYE KADAR HATLARIMIZDA YAKLAŞIK 24,5 MİLYON YOLCU TAŞIDIK”

Halkalı-İstanbul Havalimanı-Gayrettepe Metro Projesi'nin teknolojik altyapısı ve araçlarının Türkiye'nin milli ve yerli üretim gücünü yansıttığını söyleyen Bakan Uraloğlu, sözlerini şöyle sürdürdü:

“Bu hatta ilk kez ASELSAN'ın yerli ve milli kaynaklarla geliştirdiği sinyalizasyon sistemini Bakanlığımızca desteklenen bir projede bu hatta kullandık. Şu ana kadar hatlarımızda yaklaşık 24,5 milyon yolcu taşıdık. Şimdi sizlerle birlikte Halkalı İstasyonu – Olimpiyat Köyü İstasyonu arasında küçük bir test sürüşü gerçekleştireceğiz. Ancak 15 Aralık'ta fiili sertifikasyon süreçleri başladığında metro araçlarımız bu testlere tabi tutulacak. Ayrıca 10 setimizi de kademeli olarak dönüştüreceğiz,” Şu anda sürücülerle kullanımda olan sürücülerden sürücüsüz sistemlere geçiş.”

Uraloğlu, sertifikasyon sürecinin başarıyla tamamlanmasının ardından hattın tamamını 2026 yılının ilk çeyreğinde hizmete almayı hedeflediklerini belirtti.

İSTANBUL'UN 1004 KM METRO HATTINA DAHA İHTİYACI VAR

İstanbul'un ulaşım sorununun artık yüzeyde çözülmesinin mümkün olmadığını belirten Bakan Uraloğlu, “Yapılan araştırmalar İstanbul'un 1.004 kilometrelik metro hattına daha ihtiyacı olduğunu gösteriyor. İstanbul'un şu anda 380 kilometrelik metro hattı var ve Bakanlığımızın bu yeni hatla devam eden projeleri tamamlandığında İstanbul'un demiryolu sisteminin uzunluğu 407 kilometreye çıkacak. Bu da demek oluyor ki yaklaşık 600 kilometrelik bir metro hattı daha yapılması gerekecek.” dedi.

İstanbul gibi tarihi ve kültürel bir hazinenin modern çağın gereksinimlerini karşıladığı bir kentte raylı sistemlerin vazgeçilmez olduğunu vurgulayan Uraloğlu, şöyle konuştu: “Marmaray başta olmak üzere inşa ettiğimiz her metro hattı, bu kadim kentin tarihine yeni bir sayfa katmıştır. Çünkü raylı sistemler sadece bugün değil, yarın da inşa ediliyor. Bu noktada Sayın Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan'ın liderliğinde Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak her zaman İstanbul'un ve İstanbul halkının yanındayız.” dedi.

İstanbulluların ihtiyaçlarına uygun, hızlı, güvenli ve konforlu bir ulaşım ağı kurana kadar çalışacaklarını belirten Uraloğlu, İstanbul'un tarihi mirasını koruyarak geleceğe taşıyacaklarını, aynı zamanda çağdaş ve yaşanabilir bir şehir inşa edeceklerini söyledi.

Cevap bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Bu web sitesi deneyiminizi geliştirmek için çerezleri kullanır. Bununla iyi olduğunuzu varsayacağız, ancak isterseniz vazgeçebilirsiniz. Kabul etmek Mesajları Oku

jojobet jojobet jojobet jojobet
gaziantep escort gaziantep escort